Dags att börja höja doserna

Ja då har det blivit dags att börja höja insulindoserna!

Jag visste att den här dagen skulle komma... hahaha... I början av graviditeten fick jag sänka doserna och hade många låga värden men i regel blir man mer insulinresistent efter v20 och jag går ju in i v23 på torsdag så det är väl inget konstigt med att behöva öka doserna nu!

Jag börjar med att höja Lantus från 8+8 till 8+10 enligt läkarens inrådan! Min läkare berättade även att eftersom jag väntar tvillingar så kommer jag att få öka mina doser mer än om jag "bara" hade haft ett barn i magen! Det är hormonerna från moderkakan som styr och när det är tvillingar så är moderkakan större och då blir även insulinbehovet större!

Idag ska lägenheten fotas och som vi har jobbat med den hela helgen! Man har så mycket skit som man inte ens är medveten om! Davids mamma har hjälpt oss en hel del och det är vi väldigt tacksamma för! Igår fixade vi det sista som vi kunde komma på och imorse damsugade vi och torkade golv! Jaja... vet att man inte behöver göra det innan fotografering eftersom det ändå inte syns, men eftersom vi har sorterat ut saker och fixat hela helgen så kände vi att det verkligen behövdes ändå! Så nu skiner golvet och luktar av liljekonvalj! Hahaha...

Comments

  1. svar: hmm.. jag har inte haft ett värde under 10 på hur länge som helst så tvekar på att jag var låg inatt..

    /kklarabellas.blogg.se

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor