Plugg, plugg och plugg...

... och då menar jag inte sådana som man ska ha skruv i utan studier!

Jag försöker ju läsa in min Master på distans och det har väl gått relativt bra men nu är jag väldigt trött! Jag läser en metodkurs på engelska just nu och det tar på krafterna - mest för att det är grupparbete och jag har en sporadiskt aktiv grupp!

Jag har ju svårt att inte göra allt som jag gör fullhjärtat och det är trisst när dem man ska arbeta tillsammans med inte anstränger sig lika mycket! Vi är två väldigt aktiva, två medium aktiva och två som bara sticker in huvudet vid inlämning för att få credits för det! Kul!!!

Det är bara två veckor kvar på kursen nu så man får väl hålla ut! Men det är dränerande på energi!

Jag har utsett mig själv till handledare för en kompis som ska göra klart sin uppsats! Jag vet ju själv att det är mycket lättare att ha deadlines och det är svårt att sätta upp dem för sig själv - så nu ska jag sätta upp dem för henne istället! ;) Hehe...

Jag tänkte att jag ska göra ett riktigt inlämningsschema och sen ska jag vara benhård med att hon ska hålla det - kommer det in för sent så tänker jag vägra läsa det och ge kommentarer! Alla vet att andras reflektioner kan vara ovärderliga - de hjälper en att se andra vägar och aspekter som man själv kanske inte har tänkt på! Haha... jag kanske skulle bli lektor???

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor