ESC häxjakt

Ja det är sant - jag såg hela ESC 2012... kan knappt tro det själv! Hahaha...

Har säkert INGET att göra med att vi knappt har några kanaler i stugan eller att ingen annan kanal visade något av värde eftersom majoriteten av det svenska folket MÅSTE kolla på ESC! Hehe...

Tävlingen är ju något större än när jag tittade som liten och röstningen var ju en pina... tog hur lång tid som helst ju! Puh... Jag tyckte att det fanns några riktigt bra sångare utöver Loreen som har riktigt bra sångröst... och många inte alls så bra! FYR Macedonia var ju skitbra; rockig röst, rockig låt och verkligen kvalitet i rösten! Serbien märktes ju att han var stor stjärna även om låten var lite mjäkig, men sjukt bra röst iaf! Spanien hade ju inte bara en fin låt utan en riktigt bra sångerska dem med, den var jättefin! Sist måste jag nog säga att var det Estland kanske som sjöng Kuula för den låten var grym och han var duktig!

Sen resten... nja not so good! Irlands bidrag (Irland som ändå brukar ha klass) var som något tyskarna brukar skicka - märkligt, konstigt och passar inte riktigt in! Istället skickade Tyskland poppy-dog-eyes, man ville ju bara klappa honom på huvudet och klia honom bakom örat! Hahaha... nä men ni förstår vad jag menar!

Och varför är där alltid ett knäppt bidrag som hamnar i toppen? De ryska gummarna... asså jag fattar det inte!? Ugnar på scenen och flera av gummorna mimade ju bara för det syntes att de inte kunde texten! What's up with that???

Jag gillade ändå det Bollywood inspirerade bidraget - kommer inte ihåg land eller så men det var en rosaklädd tjej som sjöng och vitklädda killar med instrument i händerna som dansade runt! Det var så typiskt Bollywood - jag har ju sett min beskärda del av Bollywood filmer! ;)

Sen undrar jag varför där är en häxjakt på Danny? Fick han inte lov att vara besviken över sin andraplats? Fick han inte lov att vara en dålig förlorare? Att vara dålig förlorare är en bra egenskap faktiskt - för det är dem som kämpar mest för att vinna! Dem kämpar för allt de gör i livet och vill göra allt så bra de kan! Och sen sa han väl själv att om han inte fick vinna så tyckte han att Loreen var bäst!? Och sen bad han väl om ursäkt eller!? Så kan inte häxjakten sluta? Låt pojken vara ifred - sååå viktigt kan det ju ändå inte vara med Melodifestivalen!!!

Jag kan förstå att Mellon är blodigt allvar för vissa men kom igen! Det är en musiktävling som oftast styrs av politiska skyldigheter och grannsämja mellan länder! ;)

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor