Jobbat värre!

I helgen var det tungt arbete som gällde!

I fredags hämtade jag och pappa en massa tryckimpregnerat virke till trädäcket. Det var sjukt tungt att lasta släpet eftersom mänga av brädorna var blöta och då också tyngre än vanligt. Jag kunde inte ens lyfta reglarna! Lika tungt som det var att lyfta på var det att lyfta av sen när vi kom till stugan!

David hade match i Danmark i lördags medan jag, pappa och min farbror gav oss på att göra trädäcket! Tyvärr var det så mycket gräs och jord som behövde shaktas bort så dels tog det en evig tid och dels var det riktigt tungt arbete! Men nu har vi iaf trädäck utanför altandörren så får vi lägga resten en annan helg!

David blev skadad på matchen och jag var helt slut! Det var så man hade kunnat gråta av utmattning! Men vi gick ut och åt mat och sen hem och tittade på film innan man slängde sig på kudden och somnade som en stock!

Igår promenerade vi sammanlagt drygt 1,3 mil! Vi gick en lång runda först förbi mitt extrajobb och sen till Tringeln för att avsluta vid lägenheten. Sen tog vi bussen ut till Svågertorp där David beställde en cykel och sen tog vi en snabb runda på IKEA innan vi promenerade hem därifrån. Nyttigt!!! Hahaha...

Blodsockret har i alla fall påverkats av all denna "träning" i helgen med många dalar men vi hade med oss lite vindruvor, bananer och en päron-MER igår när vi skulle promenera. Så det är bara att se till så att man fikar ordentligt så borde det lösa sig!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor