Läkarbesöket var bäst!

Asså min läkare är sååå himla bra - jag är så nöjd!

När jag skulle till Thailand med Emelie för... shit... snart 10år sedan så blev jag tilldelad denna läkare. En lite äldre man som varit med i diabetesföreningens tidning några gånger - så han är säkert gammal forskare. Han har sån kunskap, sånt lugn och jag mår alltid så bra när jag kommer därifrån.

Jag sänkte ju mitt HbA1c till 46 vid senaste provtagningen men jag har haft problem med att jag varit hög på morgnarna. Han sa att det lätt blir så när man ligger så lågt så han föredrog om jag kunde sänka min Lantus så att jag inte kom så lågt ner och att mitt HbA1c i så fall hamnar på 52.

Sååå skönt att höra!

Blodproverna var bra som vanligt, blodtrycket normalt, fötterna var bra och jag har inga fettknutor i magen där jag tar sprutorna eftersom jag hela tiden roterar testpunkt. Det enda som var lite sådär var vikten! Han sa att det inte var någon fara men jag känner själv att jag borde gå ner 5 kilo! Suck...

Men jag och David har gjort en deal nu att vi endast ska jobba i stugan på helgerna så att vi hinner träna mitt i veckan - vi måste verkligen komma igång med joggingen! Blodsockret är ju stabilare när man tränar också!

Wihoo för trevliga läkare!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor