Blodprovstagning

Ja idag var det blodprovstagning inför årsbesöket hos diabetesläkaren!

Som vanligt vaknade jag med högt bs - så som alltid innan blodprovstagning! Tyckte själv att jag inte var så nervös över det men det kanske ligger undermedvetet för jag visste ju direkt när jag vaknade att "idag ska jag gå och ta blodprover"!

Också som vanligt tar jag mina blodprover på sjukhuset där de sitter och sticker människor i armen hela dagarna och det brukar aldrig vara några problem - men idag grävde hon i armen! Inte ett brutalt grävande (för jag har varit med om värre på en vårdcentral) men ändå tillräckligt för att märket skulle bli 4 gånger så stort och jag kommer antagligen få ett blåmärke!

Inte så kul... alls! Är fastande fortfarande och ska snart gå och köpa en bulle! Glömde förbereda en macka hemma så tur att det finns ett café i huset och Pressbyrån runt hörnet!

När jag kom till jobbet diskuterades syn och glasögon! Jag vill verkligen göra en laseroperation för synen men den verkar fortfarande bli sämre och man får ju inte göra den operationen förrän synen ligger stabilt! Men jag har riktigt dålig syn nu och behöver egentligen gå och kolla ögonen för den har blivit sämre och jag behöver nya glasögon! Skit!!!

Kanske får skaffa månadslinser igen - det hjälper ju inte lika bra som operationen för det hade varit skönt att kunna gå upp på morgonen och bara kunna se utan att göra något! Vi får väl se!

Jaja... hoppas på goda resultat av mina prover även om mitt bs legat lite högt många morgnar men hoppas att det ska stabilisera sig nu! Måste komma igång med träningen igen - för det är antagligen det som gör att det inte är så stabilt längre!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor