Bara för att jag skröt!

Bara för att jag var så nöjd igår och i förrgår så har den här dagen börjat fantastiskt dåligt!

Först försov vi oss till klockan 9 och sedan har mitt bs varit högt hela förmiddagen! Fy bubblan! Jag hann inte börja morgonen med min havregrynsgröt utan fick köra med en dubbelmacka - det tyckte verkligen inte mitt bs om!

Tog extra insulin vid 10.30-tiden och nu låg bs på 2,8 - usch vilken berg-och-dal-bana! Kommer inte vara bra alls! Ska äta falukorv och bruna bönor till lunch och måste nog ta 8 enheter till det! Så vi får se om det löser sig helt enkelt!

Ska nog hålla mig till mina tomat- eller gräddgrytor för de verkar hålla bs jämnare! Sen också skippa potatisen och bara ha antingen fullkornspasta eller bulgur till allt fram tills när det är nypotatis-tider i alla fall!

Diabetes-svacka! Blä...

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor