Nya walkingskor: Reebok

Jag och min pojkvän (vi kan kalla honom för träningshitler... hihi...) har börjat träna väldigt mycket och även promenera väldigt mycket! Våra promenader är aldrig under en timma och oftast gör vi det varje dag!

Ett par bra skor är ett måste när man är diabetiker! Jag läste för ett par år sen att någon (tror det var Nike) kommit med ett par idrottsskor som var sömlösa! Dem hade ju varit perfekt för ett par diabetes-fötter! Inga sömmar som skaver... himmel!

När vi började vårt promenadgående märkte jag dels att mina gamla walkingskor gav skoskav och dels att tyget inuti gått sönder - typiskt... skorna är inte ens ett år gamla! Så efter att ha fått skoskav av de skorna och sedan skoskav ovanpå skoskavet av ett par andra skor så startade jag sökandet efter nya walking skor på allvar!

Jag kom över ett par Reebok-skor av namnet On The Move EasyTone Go Outside! Skorna har "kuddar" på undersidan som ska göra att man använder fler muskler under tiden man går! Den fanns även med två olika tyg inuti som gav olika höjd på skaftet runt hälen!

Jag har en fot som behöver extra högt skaft som kramar om hälen så att den inte glider runt i skon så det känns som att foten håller på att åka ur - det är ju detta som ger skoskavet! Vi gick i 1 timma och 25 minuter idag och mitt gamla skoskav blev inte värre och inte heller fick jag nya!

Högt rekommenderad och skön sko! :D

// Jo

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor