Blodsockret vid träning!

Vilken chock jag fick för några dagar sedan!

Vi hade tränat rätt mycket och satt i soffan på kvällen och kände att det började bli dags att gå till sängs! Jag har alltid haft väldigt bra koll på min kropp och kunnat känna ifall blodsockret är lågt eller högt!

Tyckte att det kändes som ett sockerfall och mätte sockret - döm om min förvåning när bs låg på hela 10,6! Jag fick en chock och bestämde mig för att borsta tänderna och sedan mäta en gång till eftersom jag hade känslan av ett sockerfall!

Efter tandborstningen låg bs på 8,2 - det hade fallit sjukt snabbt. En minut senare låg det på 7,9 och sekunderna senare på 7,2! Asså jag höll på att få panik för jag har inte tidigare upplevt ett så snabbt fall i mitt bs!

Jag drack en päron-MER och åt en macka, efter det så kände jag mig någorlunda säker för att gå och lägga mig! Vaknade dock med bs på 5,6! Antar att detta har med träningen att göra så mitt tips är att testa bs ofta när man tränar hårt så att man har koll på hur kroppen reagerar!

Helt galet!

// Jo

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor