Freestyle Lite

Även fast jag har sensor, denna veckan också, så måste jag fortfarande ta minst 2 bs per dag för att kalibrera maskinen!

Jag har ju min Freestyle Lite som jag ändå är nöjd med, den är liten och smidig - påminner om en gammal Samsungmobil jag hade... haha... Men nu har min andra blodprovstagare pajat - min första gick sönder för säkert två år sedan och då tog jag den som låg hos min reservmätare (om jag har ifall den andra skulle gå sönder eller försvinna när man tex är på semester) men nu har alltså den också gått sönder!

Jag hör ju att den skjuter ifrån nålen men den når aldrig fingret oavsett vilket djup den är inställd på! Tror att den kanske skjuter snett så att nålen slår i locket istället! Jag har mailat Abbott så jag hoppas att de kan skicka nya till mig... snabbt...

Det tar emot att sticka sig i fingret med blodprovstagaren men jag kan lova er att det tar ännu mer emot när man måste sticka nålen i fingret helt själv! Usch... Ont gör det också!

Comments

Popular posts from this blog

Ärtsoppa & diabetes

Thai-mat & diabetes

Alla dessa pennor